كتيب المشتريات.1 Slide 1 يرجى الانتباه الى النقاط التالية عند تقديم عرض السعر خاصتكم مواعيد التسليم: شروط التسليم الواقعية تعتبرفترة التسليم ، التي تستند إلى عرض المورد ، جزءًا أساسيًا من العقد بين المفوضية والمورد. وفقًا لذلك ، يعتبرهذا الأمر جزءًا أساسياْ من عملية تقييم أداء المورد للعقود المستقبلية. بالإضافة إلى ذلك ، يمكن تطبيق غرامات التأخير مقابل فترة التأخير بمبلغ 0.3 ٪ لكل يوم تأخير بعد التاريخ الذي كان من المقرر تسليم البضائع فيه ، على أن لا تتجاوز قيمة غرامات التأخير ما يعادل 10 ٪ من إجمالي مبلغ العقد (أمر الشراء). يجب على الموردين احترام تاريخ التسليم المعروض والتواصل مع المفوضية في أقرب وقت في حال حدوث أي تأخير ، حيث أن لدى المفوضية خطط توزيع متفق عليها مع الشركاء والأطراف الرسمية. أي تأخير يؤثر على هدف المفوضية لمساعدة المحتاجين. شروط الدفع: يجب أن يكون اسم حسابكم المصرفي هو ذات الاسم التجاري لشركتكم الوارد في شهادة السجل التجاري وختم شركتكم. قد يؤدي تقديم مستندات بأسماء مختلفة إلى استبعاد عرضكم ضمن عملية تفييم وثائق التسجيل وبقية الوثائق و عدم تأهيلكم لعملية التقييم الفني. الحساب المصرفي=السجل التجاري=ختم الشركة ما هو الجديد: بدأت المفوضية حديثاً بتطبيق نظام الظروف الثلاثة للمناقصات: مستندات التسجيل: يجب على العارض تقديم مستندات التسجيل المطلوبة مثل: شهادة التسجيل الرسمية ونموذج تسجيل المورد وأي مستندات أخرى قد تكون مطلوبة في مستندات المناقصة. العرض الفني: يجب على العارض ملء نموذج العرض الفني مع استجابة واضحة وشاملة للمتطلبات مما يضمن التقييم المناسبو الشامل للعرض. العرض المالي: يجب على العارض ملء نموذج العرض المالي حيث يمكن تقديم جميع الأسعار المطلوبة بطريقة واضحة ومناسبة لتجنب أي معلومات مفقودة / غير واضحة. شكراً لاهتمامكم
Slide 1 THANK YOU FOR YOUR ATTENTION Procurement Leaflet.1 Slide 1 Recommended points to pay attention while preparing an offer Delivery Realistic Delivery Terms. Delivery period, which is based on Supplier’s offer, remains an essential part of an agreement between UNHCR and Supplier. Accordingly, the same is considered a major part of Supplier’s performance evaluation for the future contracts. In addition, liquidated damages may be applied against the delayed period in the amount of 0.3% for each day of delay beyond the date upon which the Goods were due to be delivered, the total value of the liquidated damages shall not exceed 10% of the total order value. Suppliers must respect their offered delivery date and communicate at the earliest in case of any delay, as UNHCR has distribution plans mutually agreed with partners and official parties. Any delay affects UNHCR target to assist the people in need. Payment Your bank account name must be the same as your company’s trading name stated in the commercial registration certificate and your company’s stamp. Providing documents under different names may result your offer being disqualified within the registration and documentation process not qualified for the technical evaluation process. Bank Account = Registration Certificate = Stamp What is new UNHCR Syria has implemented the new three-envelope system for tenders: Registration documents: The bidder shall submit the required registration documents such as: the official registration certificate, the vendor registration form and any other documents that may be requested within the tender documents. Technical offer: The bidder shall fill in the technical offer form with clear and comprehensive response to the requirements. This is to ensure proper evaluation for the subject offer. Financial offer: The bidder shall fill in the financial offer form as all required prices can be submitted in a clear and proper way to avoid any missing/unclear information. THANK YOU FOR YOUR ATTENTION